Posts tonen met het label chat buddy MSN. Alle posts tonen
Posts tonen met het label chat buddy MSN. Alle posts tonen

dinsdag 1 juli 2008

Ding 19 : sociale netwerken

Linkedin, 23dingen Ning, bibliotheek 20 Ning, Facebook.
Daar bevind ik mij. Heb er tot nu toe slechts sporadisch gebruik van gemaakt.
Gaat zeker gebeuren als ik tijd over heb.
Voor de bibliotheek zie ik kansen zodra die 24/7 beschikbaar komt via MSN.
Als we dat kanaal met onze 1100 vestigingen weten te bemensen kunnen we zijn waar de vraag is en filialen in 1 of meer van deze netwerken openen.
Is trouwens eerder tot ongenoegen gebeurd met Habbohotel. Criteria vaststellen en evaluatie met een klankbordgroep moet dus wel gebeuren.
Misvatting die vandaag de dag veel heerst: open eerst een filiaal en ontdek daarna dat je het niet open kunt houden. Ik ga voor: sustainable development. Eerst het kanaal en de bemensing regelen, dan 'live to stay'.

maandag 30 juni 2008

Ding 14: instant messaging

Hothothot: al@din gaat in oktober en november op MSN!
Zelf vorige week mogen meemaken dat de vraagbaak als buddy met een mobiele telefoon werd opgeroepen. Mijn streefbeeld voor de toekomst is daarmee gerealiseerd.
Ik verwacht er huizenhoge resultaten van, mits bibliothecair Nederland de switch weet te maken van focus op dalende vragenaantallen naar, liefst onbeperkte, dienstbaarheid aan de samenleving. We zouden de enige sector zijn die daartoe in staat is, mits we het landelijke netwerk benutten!
Chat is een spiegel. De persoonlijke ontmoeting met de klant is terug!