maandag 1 februari 2010

23 things (and more) at TU Delft Library

Met veel plezier een nieuw concept van 23 dingen geïntroduceerd bij de TU Delft Library!

Challenge the future.







woensdag 15 april 2009

Google analytics

Google analytics op de blog gezet. Kijken of het werkt.

woensdag 11 maart 2009

Volgens mij gaat deze aladin veel vragen opleveren!!!! Wordt vervolgd...

dinsdag 3 maart 2009

Aladinbot

Wanneer zou deze mysterieuze man gaan spreken?

maandag 15 september 2008

Avatar al@din


zou ik toch wel ding 24 willen noemen.

Als op bestuurlijk niveau overeenstemming wordt bereikt over de toekomst van de digitale inlichtingenfunktie zal al@din waarschijnlijk een lokale pilot gaan draaien met een intelligente, lerende avatar, gekoppeld aan de antwoorden uit de kennisbank.


Dit ter aanvulling op de chat- en MSN-service die we vanaf 1 oktober gaan bieden. Al@din wordt daarmee 24/7 beschikbaar; de 'hygiënefaktor' in informatieland!


Als dat niet 2.0 is dan weet ik het niet meer.....

dinsdag 26 augustus 2008

Al@din kennisbankwidget

Vandaag samen met Rob 23 dingen afgerond, onder andere door plaatsing van de Al@din kennisbankwidget op deze blog.
Wat deze widget uniek maakt is de koppeling van 20403 eerder aan aladin gestelde vragen en de antwoorden die daarop gegeven zijn. Voorbehouden aan bibliotheken, namens wie de VOB deze antwoorden beheert.
De html-code van de widget is voor leden toegankelijk op http://www.debibliotheken.nl/, via 'online diensten', 'aladin', lokale promotie, kennisbankwidget. Door deze code in hun website te hangen kunnen alle leden de widget gebruiken.
Op http://www.bibliotheek.nl/ stond de voorloper: een koppeling van een zoekbox waarin men een vraag kan intikken en op 'vraag het de bibliotheek' klikken, waarna met meenemen van het zoekwoord/de zoekvraag doorgelinkt wordt naar aladin.bibliotheek.nl

woensdag 23 juli 2008

Ding 24: na23dingen

Ben benieuwd of iemand dit nog leest!

Wat ik mij afvraag; erg content met de wiki na23dingen, hoe komt het dat in de eerste versie van die wiki de aladinwidget zichtbaar was, terwijl er nu het scherm




opkomt. Om de widget te zien moet je naar Jouke's blog. Of kun je wel vanaf bovenstaand scherm naar de aladinwidget en zo ja, hoe?

Ik zou dus op na23dingen graag willen zien en kunnen gebruiken: